Astrid lindgren <3


Tack Astrid lindgren för att du gjorde min barndom komplett med dina helt underbara filmer som man kollade på om och om igen!
Hon har gjort dom bästa filmerna/böckerna för barn och har funnits i barns barndom och mina favoriter måste ju vara:
               Ronja rövardotter
               alla vi barn i Bullerbyn
de känns så svenskt på nå sätt när jag lyssnar på sångerna i Ronja rövardotter får jag värsta rysningarna vet inte varför men man kännes så samhörighet, och jag känner mig en del av det här.
Så jag ska beställa hem en box som innehåller alla Astrid lindgrens filmer!


Sverige behöver en sån som henne igen !



Jaja iallafall så har jag inte skrivit under veckan för att jag inte har haft tid till de och så har de hänt lite grejer som har gjort att jag inte har orkat har bara suttit och tänkt!
igår var jag jätte flitig var ute och sprang sen när jag kom hem så körde jag styrke :D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback